divendres, 23 de novembre del 2007

Les nostres aficions



Ja hem parlat de la nostra escola, de la nostra ciutat, de la família, dels amics i amigues... També hem parlat del que feiem quan no estàvem a l'escola, i realment ha estat molt interessant. Alguns de vosaltres explicàveu que teníeu molt de temps lliure, i altres que no tant. Avui parlarem d'un tema relacionat amb el temp lliure: les nostres aficions.

El diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans (l'equivalent a la Real Academia de la Lengua Española en castellà o a l'Academie Française en francès...) defineix afició com a "Inclinació a una activitat". Tenir afició als escacs, a la música, a l’esport, a fumar en pipa. Agafar afició a alguna cosa". I posa com a exemples: "Cultivar un hort per afició. Treballar un hort amb afició. Fomentar l’afició dels fills a llegir comprant-los llibres. No se li coneix cap afició."

Bé, doncs confesso que jo tinc inclinació (afició, vaja) a diverses activitats. Per exemple m'agrada la música. Els grups i el tipus de música que m'agrada són molt variats. Des de la música clàssica fins a la música més actual, passant pels Beatles -sabeu qui són, espero...-, Supertramp (no sabeu qui són...), la música de Jazz, o la música d'Alejandro Sanz, Els Pets (sabeu què vol dir en castellà? Els coneixeu?), Marc Parrot o tot allò que soni bé en el moment adequat (per exemple una bona música new age acompanyar una bona conversa). Però no només m'agrada escoltar-la. El meu fill Marc m'està ensenyant a toca el saxo. Ell té 14 anys, però ja fa 6 anys que el toca... (molt millor que jo, no cal dir-ho... hahaha!).

No tot és música. També pinto miniatures. Són miniatures de Warhammer. M'agrada concentrar-me amb els petits pinzells en les miniatures mentre parlo amb els meus fills -en Marc i en Pol en són molt d'aficionats- o escolto música -en aquest cas, millor escoltar les Walkirias de Richard Wagner.

Bé, tinc altres aficions. Jugar a futbol, o a la play -actualment FIFA2008-, o també treballar i aprendre amb la nostra pàgina familiar, que ja la coneixeu, oi?

Ara us toca a vosaltres. Quines aficions teniu? Què us agrada fer? Què us agradaria fer?

Som-hi i endavant!


12 comentaris:

simon ha dit...

ja hem parlat de la nostra escola, de la nostra ciutat, de la familia, dels amics i amigues... també hem parlat del que feiem quan no estavàven a l'escola, i realment ha estat molt interessant. alguns de nosaltres explicàveu que tenieu molt temps lliure, i altres que no tant. a parlarem d'un tema relacionat amb el temp lliure: les nostres aficions.

el diccionari de l'institut d'estudis catalans (l'equivalent a la real academia de la lengua española en castellà o a l'academie française en frances...) defineix afici'o com a "inclinacio a una activitat". tenir afició als escacs, a la musica, a l'esport, a fumar en pipa. agafar afició a alguna cosa". i posa com a exemples: "cultivar un hort per afició. treballar un hort amb afició. fomentar l'afició dels fills a llegir comprant-los llibres. no se li coneix cap afició."

bé, doncs confesso que jo tinc inclinacio (aficio, vaja) a diverses activitats. per exemple m'agrada la música. els grups i el tipus de musica que m'agrada son molt variats. des de la musica techno fins a la musica pop-rock. no tot es musica, també pinto miniatures. son miniatures warhammer. m'agrada concentrar-me amb els petits pinzells en miniatures mentre parlo amb els meus pares.

bé, tinc altres aficions. jugar a futbol, o a la play -actualment pro evolution 2008.

lAuRiTA CaLdERoN ha dit...

Hola. El meu nom és Laura. Laurita Calderón, al meu m'agrada molt cantar, diria que si passo un sol dia sense cantar o almenys escoltar una cancion no sabria que fer.. sembla un poc exagerat però per al meu la musica és molt important. Pinso que a través de la musica les persones podem expressar el que sentim; sona un poc cursi però és el que penso. L'any passat vaig estar en classes de musica i doncs quan vaig venir aca ja tenia un poc d'idea d'això, el meu ilucion és aprendre cada dia un poc mes d'això la veritat em gustaria viure de la musica però és un somni impossible jjjj… bo amics en conclusió la musica meravellosa i em agradaria molt que un dia d'aquests pudieramos comentar un poc mes d'aquest tema muak!!!

lAuRiTA CaLdERoN ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Rodrigo Torres Saenz ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Rodrigo Torres Saenz ha dit...

Chichén Itzá

Guerrers,sacerdots i comerciants constituïen l'elit governant en Chichen Itza. Van introduir el culte al déu Kukulcán, l'equivalent al Quetzalcóatl (serp emplumada) del Antiplano. Van aixecar construccions amb talusos i murs verticals i representacions del déu ocell-serp.Cap a l'any 325,la ciutat, que al principi va ser un petit poblat de barraques, fusta i palla, va florir i els seus habitants van començar a erigir edificacions monumentals prop del cenote cridat Xtoloc.Pel que sembla, va créixer de manera dispersa en els primers temps, per a posteriorment ser dissenyada curosament deixant grans espais entre els temples.Les distàncies entre els edificis es cobrien d'àmplies calçades o vies principals, elevades sobre el sòl, cridades Sacbés camins blancs, en maya.És una piràmide de quatre costats que culmina en un temple rectangular. S'assenta sobre una plataforma rectangular de 55.5 metres d'ample i té una altura de 24 metres. Cada costat de la piràmide té una gran escalinata que conduïx al temple superior. Balustradas de pedra flanquegen cada escala, i en la base de l'escalinata nord s'assenten dos colossals caps de serps emplumadas, efigies del déu Kukulcán.

Actualment és una de les set noves meravelles del món.

simon ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
simon ha dit...

Els Roques Els Roques és un arxipèlag de Veneçuela, situat en el Mar Carib, a 168 Km al nord de La Guaira, el port de Caracas. Per la seva bellesa i importància ecològica, va ser declarat parc nacional en 1972. Veure més vistes aèries Per a arribar ALS Roques, si no es té el seu propi iot (o un amic amb iot), es poden prendre vols comercials des de Caracas, Porlamar (Margarita) i Maracaibo. L'arribada per aire és un espectacle inoblidable, gràcies a la varietat de blaves que es poden observar des de l'aire. (Fotos aèries dels Roques) Allí s'arriba a la illa de Gran Roque. Si va per un sol dia pot prendre un catamarà o un peñero, per a anar a altres illes menjo Francisquí o Crasquí. L'arxipèlag consta d'unes 50 illes distintes. La més important, El Gran Roque, és l'única poblada i és on està l'aeroport. Les altres illes més importants són Francisqui, Nordisqui, Madrisqui i Crasqui. (Veure Mapa). No obstant això, no es conformi amb aquests cayos únicament. Pot conèixer el petit cayo de Rasquí, molt prop del Gran Roque, on l'única cosa que hi ha és una posada amb poques habitacions, el que la converteix en el més semblant que hi ha a una illa privada. Els Roques un paradís d'aigües cristal·lines i blanques sorres El que fa dels Roques un lloc extraordinari és l'enorme extensió de mar tranquil, la presència de llacunes, cayos, i platges de blanques sorres (d'origen coralino) i aigües cristal·lines de colors increïbles. Els Roques són un lloc de somni per als amants del bussejo, del windsurf i de la pesca. no perdi l'oportunitat per a mejar una llagosta en Els Roques.

lAuRiTA CaLdERoN ha dit...

Estadi Palogrande
L'Estadi Palogrande és l'estadi on juga de local l'equip de futbol Onze Caldas. Consta de 4 tribunes principals (Nord, Sud, Oriental i Occidental), 24 Portes d'accés, a més de la porta de Marató, les seves graderías són totalment techadas i complix amb totes les especificacions tècniques per a realitzar compromisos internacionals. Té dos marcadors electrònics situats en les parts nord i sud de l'estadi. En aquest mateix lloc estava l'anterior estadi amb capacitat per a 16 mil espectadors i es cridava Fernando Londoño Londoño. Va Ser remodelat i la seva inauguració va ser el 30 de juliol de 1994 amb un partit amistós davant el Cruzeiro El nom de Palogrande prové de la dècada de 1930, doncs en aquest sector havia una finca en la qual es destacava un arbre amb un tronc molt gran; un "Pal - Gran". Conservant aquesta tradició, l'estadi es va inaugurar amb aquest nom

Aarón Miguel ha dit...

Les meves aficions son els següents. Viatjar, veure televisió a vegades jugar algú joc etc.
No tinc moltes aficions, no surto moltes vegades de casa en Perú tampoc, per m’agrada la història del mon els temes de Grècia, Roma les seves províncies: la Galia, La Hispania, la Britania, etc.
Per també me gusta cantar, ara ja no perquè no tinc tempo no tinc tempo de fer res.
Fa dues setmanes un amic me va recomanar un joc on line anomenat Travian es molt interessant per quita molt tempo tant que me cansa .

lidia huanuco ha dit...

Les meves aficions so molt numerosas. Peròtinc una en especial i m' agrada molt. A mi m'agrada tocar la flauta, puc tocar moltes cancions que abans vaig apendre.
També m'agrada cantar, em sento molt feliç quan canto. No només tinc aquestes aficions, a mi m'agrada molt memoritzar i soc molt bona memoritzando coses, per exemple nombres o paraules en àngles.
Bé, també m'agrada dibuixar, pintar, correr molt, perque soc molt resistent.ENDABANT!!!

Paolita ha dit...

Bo. Jo tinc dues afició, una es ballar i l’altre es cantar. Jo crec que quan balles expresses tots las teves energia i si et trobes malament pots soltar totes i quan cantas tambe expresses tots i el qual t'escolti tambe pot sentir aquesta energía i encara que alguns no ho fem molt bé podem intentar-lo per a fer-lo millor perquè res es perd amb intentar-lo.
Bo ja saben quin són els meus grans aficions, jo crec que tot aquest es resumeix en que sentó un gran amor per la música.

David Sánchez ha dit...

Bo, yo tinc dues aficions,una es jugar a futbol i l’altre es jugar a els jocs de roll, concretament a els warhammer jejeje. Me agrada jugar a futbol perquè es un joc de equip hi ha molta responsabilitat en el lloc que a mi me agrada jugar. Respecte a els "warhammer" es un joc de roll, i m’agrada mol perquè es de pensar i entretenen bastant, sempre que tinc un moment lliure jugo perquè es molt relaxant, i també m’agrada perquè hi ha que enganxar els miniatures. Això son las meves aficions, el proper dia si tinc temps els explicaré com funciona els warhammer.

Una salutació, David.